IndexGalerijRegistrerenInloggen

Deel | 

Interview Geert Catteeuw...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Jeffrey Benoot
Admin

Man Aantal berichten: 1497
Leeftijd: 38
Hobby’s: Verse vis
Registration date: 23-03-08

BerichtOnderwerp: Interview Geert Catteeuw...   wo jan 06, 2010 6:23 pm

1. Kan je jezelf eens kort voorstellen

Mijn naam is dus Geert Catteeuw ,woonachtig te Hulste (west-vlaanderen) en woon daar te samen met mijn vrouw en heb een dochter van 15 jaar. Van beroep ben ik heftruckbestuurder in een textiel firma en ik werk in weekendploegen. Dat wil zeggen dat ik altijd werk op de zaterdag en zondagen en op alle feestdagen. Soms is dat een beetje vervelend maar voor het vissen is dat een groot voordeel .Door dat ik altijd in de week kan vissen is er dan minder drukte aan het water .Mijn hobby is dus al een 35 tal jaar karpervissen met nu en dan enkele sabbatjaren ertussen maar de laatste 7 jaar vis ik nu al aan 1 stuk door wat op zich al een prestatie is voor mij. Ik vis wel nooit in de winter .Ik heb daar gewoon geen goesting voor .Je moet er gewoon te veel tijd insteken voor het geen je terug krijgt. Verder rij ik graag met de fiets ,als ik gemotiveerd ben tot zo,n 10.000 km per jaar. Ik volg ook het motorcrossen al mijn hele leven op de voet .Ik ben vroeger actief motorcrosser geweest en het blijft mij boeien. In mijn carriere ben ik zelf 2 maal kampioen van Belgie geweest,verschillende malen provinciaal kampioen geweest en heb zo,n 80 tal overwinningen behaald. Motorcrossen eist wel heel veel van een lichaam en ik ben dan moeten stoppen met rugklachten waar ik tot op vandaag nog altijd last van heb.

2. Kan je je eerste karper nog herinneren ,vertel eens iets over die beginperiode.

Mij eerste karper kan ik mij niet echt meer herinneren. Ik ben beginnen vissen op voorn in het plaatselijk kanaal en deed dat toen meestal met hennep omdat je met dit aasje de mooiste vissen kon vangen .En die hennep zal ook wel aan de basis gelegen hebben van mijn karpervisserij want zoals iedereen weet is hennep een killer voor de karper .Zo kwam het dus in die periode veel voor dat we een karper aan de lijn hadden wat dus lijnbreuk tot gevolg had. Toen ben ik begonnen met een bijlegger met een stukje aardappel en zo kon ik mijn eerste karpers vangen .In die tijd (1980 ) kon ik karpers vangen tss de 3 en 7 kg wat toen al serieuze bakken waren. In 1982 kon in mijn pb opkrikken naar 12 kg en toen puilden onze ogen bijna uit als we dat beest zagen. Nu word gewoon niet meer opgekeken naar een karper van dit gewicht ,hoewel dat eigenlijk nog altijd een grote karper is he. Je moet maar net eens zo,n karper vangen van 12 kg als er een fietser achter jouw passeert op het jaagpad ,hij slaat bijna over kop van het verschieten .

3. Hoe ziet jouw huidige visserij eruit en wat voor wateren bevis je ?

In Belgie vis ik op een circuitwater met enkele mooie vissen op .De topvissen zijn 2 spiegels en een schub waarvan het gewicht varieert naar gelang het seizoen maar op top zijn ze tussen de 24 a 25 kg .De schub zou de makkelijk vangbare zijn en de spiegels worden als moeilijk beschouwd .Toeval of niet maar de beide spiegels heb ik al gevangen en dat zelfs beiden tweemaal terwijl de schub zijn neus nog niet aan het venster heeft gestoken. Zo heb ik nog een doel om er nog eens tegen aan te gaan .De manier van vissen is er wel niet gemakkelijk .Er is op het water een gesloten tijd ,voor zonsopgang en na zonsondergang mag het domein niet betreden worden en de groenen spelen er baas boven baas .En het ergste van de situatie is dan ook nog eens dat het een nachtwater is .Verder ga ik een paar keer per jaar naar Frankrijk.

4. Hoeveel waarde hecht je aan rig-systemen en kun je ons vertellen met wat voor rigs je zoal vist.

Ik ben geen moeilijke jongen wat rigs betreft .Heel belangrijk is dat de haak scherp is ,zeer scherp .Wat vandaag je favoriete rig is kan volgend jaar anders zijn ,door omstandigheden weliswaar. Vroeger viste ik altijd met een soepele onderlijn van z,on 18 cm lang .De laatste 2 jaar vis ik veel met een stiffrig met soepele hair . Ik ben met deze rig begonnen omdat ik een paar keer een ganse nacht had zitten vissen voor piet snot omdat mijn soepele onderlijn in de knoop lag. Ik kan je verzekeren ,dat is slecht komen op het moment dat je binnenhaalt .De haaksteel verleng ik altijd met een stukje krimpkous. Ik vis ook weer meer en meer met gewoon bodemaas .Ik heb al ondervonden dat karpers op dressuurwateren ietsje minder argwanend zijn op bodemaas .Tenslotte is al het aas dat je voert ook bodemaas.

5. Waar let je op wat betreft aas en wat gebruik je hoofdzakelijk ,aspecten die je vertouwen geven in een bepaald aas ? Hoe bepaal je je keuze hierin.

Waar ik op let als ik ergens aan de slag ga is proberen te achterhalen waar de anderen mee aan de slag zijn .Soms kan het een groot voordeel zijn als je met zoet vist waar de anderen met vis melen aan de slag zijn of omgekeerd. Dat is overigens niet altijd het geval .Het water waar ik nu vis geilen de karpers op vismeel bollen .Ondanks ze er al jaren mee belaagd zijn blijft dit de beteren keuze op die plas .Begin vorig jaar toen ik er begon opteerde ik voor een zoete birdfood boilie omdat ik wist dat er meestal zwaar met visbollen gevist werd .Met die zoete bol had ik zowel in binnen als in buitenland al zeer goed gevangen ,dus aan vertouwen was er geen gebrek. Ondanks ik er enkele mooie karpers mee ving kon ik geen lijn trekken in de vangsten en ben ik terug overgeschakeld op vismeelbollen. Vanaf dat moment begon ik terug beter te vangen.

6. Vis je meestal op voerstekken of instant en waarom ?

Daar ik bijna altijd in de buurt vis waar ik woon vis ik meestal op voerstekken. Waarom ? Omdat ik geen goesting heb om aan het water te wonen en als je instant vist moet je gewoon meer uren kloppen aan de waterkant. .Als je een beetje voert en je houd je vangst gegevens bij kan je soms in weinig uren toch nogal wat mooie karpers op de kant trekken. Als ik nu een nachtje vis vertrek ik meestal maar om 22h00 bij mij thuis omdat ik weet dat ik in 90 procent van mijn visserij voor middernacht geen beet krijg. Waarom zou ik dan in de vooravond al naar het water vertrekken om mij daar toch maar te zitten vervelen. Ik ben dan ook nog een visser uit den ouden tijd. Ik kan me niet inbeelden dat ik ooit met een laptop aan het water zit . Ik heb zelfs nog nooit een radio meegenomen naar het water.

7. Vis je wel eens in het buitenland en zo ja met succes? Hoe bepaal je de keuze van een buitenlandse trip ?

Ik vis meestal een paar keer per jaar in Frankrijk. Vroeger viste ik altijd op wateren als Cassien , Lac du der , Foret d,orient , De Seine en Grand Large in Lyon. Nu pak ik meer gemakkelijker wateren aan en ga ik af en toe eens naar een betaalwater. De manier waarop ik in Belgie al 20 jaar vis is redelijk stresserend en als ik dan eens naar Frankrijk trek wil ik op mijn gemak zitten. Ik weet ook wel dat je met een portie gevangen vissen op een betaalwater niet moet opscheppen hoe goed je wel bent als karpervisser. Maar daar doe ik het ook niet voor. Ik heb 7 jaar tot volle tevredenheid met de producten van de Watersportcentrale uit Genk gevist en dat is de reden dat ik af en toe eens ( te weinig achteraf gezien ) met een mooie vangst uitkwam op een of andere site. Het te veel naar buiten komen met vangsten werkt trouwens alleen maar in je nadeel ,zeker als we over dikke vissen spreken.

8. Welk karpermoment zal jouw tot nu toe eeuwig bijblijven.

Eigenlijk te veel om op te noemen. Eerste twintiger ,eerste dertiger ,eerste veertiger,eerste vijftiger. Allemaal hadden ze wel een speciale betekenis ,zeker op het moment dat ik ze ving. Laat ons zeggen dat er twee vangsten uitspringen .In 1993 had ik zomaar ergens om half drie in de middag 2 runs tegelijk. Ik slaagde er in ze alle twee te vangen ,weliswaar met de hulp van mijn vrouw die mij net een bezoekje bracht. De gewichten waren 20,1 kg en 20,3 kg en dat was voor deze tijd een vangst die insloeg als een bom op het land van ghow. Op dat moment zwommen er maar 3 veertigers rond op ghow. De eerste had ik het jaar voordien in mijn net gekregen .Mijn tweede top moment was in 2003 toen ik na een jaar of drie niet meer gevist te hebben terug aan de slag was op het land van ghow. Er was eigenlijk een hele periode voorbij gegaan waarbij het zeer zwak was met de vangsten .Het was dan ook bijna een maand aan een stuk gloeiend heet ,zowel overdag als s,nachts. Ik viste niet veel in die periode maar bleef wel doorvoeren ,iedere dag 2 kg vismeel boilie,s. Toen ik besloot opnieuw een nachtje te vissen kon ik drie karpers vangen ,weliswaar allemaal in de ochtend. Zwaarste was een spiegel van 18,3 kg. Doordat de vangsten in de ochtend kwamen besloot ik om de volgende dag nog een voormiddagje te vissen wat mij 1 karper opleverde maar wel opnieuw een hele mooie van 19,5 kg. Het weekend kwam eraan wat voor mij werken betekend maar ik bleef doorvoeren ,iedere dag. Toen ik de volgende week mijn planning maakte zat ik in twijfel .Zou ik het opnieuw een nacht proberen of zou ik door de vangsten in de ochtend gewoon twee voormiddagen vissen. Ik opteerde voor het eerste maar toen ik om middernacht nog geen beet had dacht ik ,shit het zal weer voor in de morgen zijn .Ik kreeg echter om 1 uur mijn eerste run en s,morgens om 5 uur zaten er 6 karpers in de zak. Tussendoor had ik er ook nog ene van 14,3 kg die ik onmiddellijk terug de vrijheid gaf. Na 5 uur was het afgelopen en kreeg ik geen piep meer. Zo zie je maar dat op een paar dagen tijd de karpers een volledig ander aas gedrag kunnen hebben. Had ik gewoon in de voormiddag geweest had ik er waarschijnlijk wel 1 of 2 van gevangen maar daar had het volgens mij ook opgehouden. De foto sessie was er eentje om u tegen te zeggen want de gewichten waren 17,3 kg – 17,8 kg – 19 kg – 21 kg – 22,2 kg en 23,7 kg. Een vangst die voordien nog nooit gebeurt was op ghow en bij mijn weten is er in de geschiedenis van ghow nooit iemand in geslaagd om 3 veertigers in 1 nacht te vangen,dus ben ik er eigenlijk wel een beetje fier op. En eigenlijk nu ik bezig ben vind ik mijn vangst van de grote schub op het kanaal kortrijk - Bossuit ook wel een verhaal apart. Het kanaal had ik voordien nog nooit bevist en toen ik gevraagd werd door een maat of ik zijn stek 14 dagen wilde onderhouden omdat hij naar Cassien ging vissen stemde ik zoals gewoonlijk toe ,ge moet er dan ook maar eens op vissen zei gij nog. Hier kan ik het kort houden ,na een half uur lag de bewuste karper op het droge. Op een stek waar hij allerminst verwacht werd want ik kon hem vangen bijna aan de ganse andere kant van het kanaal van waar hij bijna altijd werd gevangen Terwijl ik helemaal alleen zat was het aan de andere kant van het kanaal bivy city om de bewuste karper te vangen. Met zijn 23 kg en in uitstekende staat verkerende karper was mijn avond meer dan geslaagd. Of hoe je een water dat je bijna met zekerheid eens een seizoen een kans zou geven om die bewuste karper te vangen na een half uur kan schrappen.

9. Waar streef je naar aan de waterkant? Geniet je van elke vangst hoe klein die ook is,werk je naar een bepaald target. Wat is je pb en mooiste vangst tot nu toe.

Ik streef eigenlijk naar de rust aan het water maar aangezien ik altijd vis op wateren waar dikke karpers zwemmen kan ik dat gewoon op mijn buik schrijven. Het is gewoon sterker dan mezelf en het zit waarschijnlijk in mijn bloed maar (op Frankrijk na ) kies ik bijna altijd voor de moeilijke weg. Mijn pb is een magnifieke half rijen van 26,2 kg en aangezien ik op wateren vis waar het bestand bestaat uit karpers tussen de 15 en 25 kg ziet het er niet naar uit dat ik dit snel zal verbeteren of het zou een ongelooflijke verrassing moeten zijn. Mijn streefdoel voor volgend jaar is de gemakkelijke grote schub te vangen waar ik het al eerder over had,alhoewel gemakkelijk.

10. Heb je nog speciale doelen / targets voor de komende jaren ?

Momenteel en dit is al enkele jaren zo vis ik met de ingesteldheid van alles mag , niets moet.

11. Wanneer is de maat vol en haak je af,waar erger je aan binnen de karpervisserij ? Heb je al ooit gedacht nu stop ik ermee.

Ik erger mij eigenlijk nergens meer aan en denk ook niet dat ik er ooit helemaal mee stop. Alhoewel zeg nooit nooit. Er zijn ergere dingen in het leven dan mij druk te maken over een karper. Begin dit jaar stierf de zoon van mijn maat,wielrenner Frederiek Nolf in Qatar. Gewoon een gezonde kerel van 22 jaar die niet meer ontwaakt. Als ik hier lees dat Jerry een kindje verliest , ik heb ook van dichtbij meegemaakt hoe exos in een paar seconden zijn papa verliest ,wel beste mensen dat zijn dingen om je druk over te maken in het leven. Geen stomme ruzie om een grote karper. Let wel ,ik heb mij ook enkele malen laten gaan in het verleden maar het verstand komt met de jaren zeker.

12. Heb je een voorbeeld binnen de karpervisserij,iemand waar je naar opkijkt,bewonderd of met wie je zou willen samen vissen?

Kort en bondig antwoord .NEEN ,ik kijk naar niemand op.

13. Hoe combineer je het karpervissen met de rest van je leven. Vriendin ,gezin ,werk andere bezigheden .Hoe veel uur per week/ maand kruipt hier in en hoe staan je naasten hier tegenover?

Vrij simpel bij mij ,de kerk in het midden houden .Ik vis ongeveer 40 nachten per jaar .Dat is 25 nachtjes in Belgie en een 15 tal in Frankrijk. Soms ietsje meer , soms ietsje minder. Dat is volgens mij niet een aantal waar moeder de vrouw moeilijk gaat over doen .Vroeger viste ik in het verlof altijd een week in Frankrijk met het gezin maar met een dochter van 15 die dat niet meer zag zitten ben ik daar mee gestopt. Nu gaan we gewoon op verlof zonder te vissen. Kijk ,bij mij komt op de eerste plaats Gezin ,dan werk en dan hobby alhoewel gezin en werk zeer kort bij elkaar liggen .Je hebt nu eenmaal (genoeg) geld nodig om een gemakkelijk leven te kunnen leiden .

14. Heb je een abonnement of koop je een karpermagazine (binnen /buitenland . Zo ja welk ?

Ik heb het vbk magazine en dat al zolang de vereniging bestaat. Verder heb ik geen abonnementen maar koop ik af en toe eens een magazine .Maar meestal is dat eens om naar de foto,s te kijken want wees eerlijk. Veel van wat je leest is al zevenendertig keren gezegd of geschreven.

15. Aan wie zou je de pen willen doorgeven en waarom.

Niemand speciaal ,dus laat ik het aan de forumleden over wie ze eens willen in een interview.

Laatst aangepast door Zors op zo jan 10, 2010 4:44 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Arnaud Castel
Rotarist

Man Aantal berichten: 553
Leeftijd: 24
Hobby’s: karpervissen, dj, uitgaan
Registration date: 15-06-09

BerichtOnderwerp: Re: Interview Geert Catteeuw...   wo jan 06, 2010 6:31 pm

Zeer leuk interview, mooie foto's Very Happy
Terug naar boven Go down
Johan Frans

Man Aantal berichten: 69
Leeftijd: 52
Hobby’s: vissen ,pc
Registration date: 09-04-09

BerichtOnderwerp: Re: Interview Geert Catteeuw...   wo jan 06, 2010 6:35 pm

topvisser, ik geniet van hem
blijf er voor gaan man
Terug naar boven Go down
Jeffrey Benoot
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Interview Geert Catteeuw...   wo jan 06, 2010 6:48 pm

Vond het ook wel leuk om te lezen, vind Geert ook al jaren een klasbak!

Grtzzzzzzzzzzz

Laatst aangepast door Zors op wo jan 06, 2010 7:44 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Robby Malfliet

Man Aantal berichten: 2727
Leeftijd: 36
Hobby’s: Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date: 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Interview Geert Catteeuw...   wo jan 06, 2010 6:51 pm

Geert is voor mij altijd al bij "dé Top" van Belgie geweest.

No-nonsense persoon, gewoon vertrekken en vissen! cheers

Weer een super interview erbij!
Terug naar boven Go down
Antonie De Naeghel

Man Aantal berichten: 320
Leeftijd: 29
Hobby’s: karpervissen, voetbal, vriendin
Registration date: 07-08-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Geert Catteeuw...   wo jan 06, 2010 6:53 pm

Een interview waar ik al efkes zat op te wachten en het was zeker het wachten waard, merci om dit hier te delen op het forum, heb ik met veel aandacht gelezen.

Had al een vermoeden dat je een wielerfan was, mijn broer die zelf koerst heeft je wel eens gezien, dacht oa in Ooigem.

Grtz

Laatst aangepast door antonie op wo jan 06, 2010 7:53 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Kurt Glorie

Man Aantal berichten: 287
Leeftijd: 34
Hobby’s: vissen-vissen-vissen
Registration date: 24-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Geert Catteeuw...   wo jan 06, 2010 6:54 pm

Mooi en eerlijk intervieuw

Grtz
Terug naar boven Go down
Tino Musschoot

Man Aantal berichten: 289
Leeftijd: 32
Hobby’s: vissen en honden
Registration date: 22-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Geert Catteeuw...   wo jan 06, 2010 6:57 pm

Mooi interview geert Very Happy Nice
Terug naar boven Go down
http://www.triggerbaits.nl
kevin vanderstraeten

Man Aantal berichten: 35
Hobby’s: vissen
Registration date: 26-06-09

BerichtOnderwerp: Re: Interview Geert Catteeuw...   wo jan 06, 2010 6:59 pm

knap intervieuw zo mogen er nog zijn
grtz Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Interview Geert Catteeuw...   wo jan 06, 2010 7:00 pm

Yep.

Knap intervieuw.

Skwoon neer gepend!

GREQ.

Zou het mogelijk zijn dat de leden eventueel een naam opgeven; JH
Terug naar boven Go down
Steven Deschrijver

Man Aantal berichten: 313
Leeftijd: 25
Hobby’s: weekends aan een stuk karperen
Registration date: 20-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Geert Catteeuw...   wo jan 06, 2010 7:12 pm

Arrow top intervieuw geert al zolang karpervisser en duidelijk nog altijd met de twee voetjes op de grond
ne mens gelijk dat moe zijn recht vo de raap!!!!
Terug naar boven Go down
Robby Malfliet

Man Aantal berichten: 2727
Leeftijd: 36
Hobby’s: Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date: 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Interview Geert Catteeuw...   wo jan 06, 2010 7:16 pm

Ik denk dat Tino ook bijna zijn interview af heeft. Wink
Terug naar boven Go down
Tino Musschoot

Man Aantal berichten: 289
Hobby’s: vissen en honden
Registration date: 22-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Geert Catteeuw...   wo jan 06, 2010 7:41 pm

Robby Malfliet schreef:
Ik denk dat Tino ook bijna zijn interview af heeft. Wink

Eind deze week heeft zors of tommy het zeker,staat al op papier en nu juist nog op pc zetten Robby grtz
Terug naar boven Go down
http://www.triggerbaits.nl
Jeffrey Benoot
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Interview Geert Catteeuw...   wo jan 06, 2010 7:45 pm

Met dat ik het interview van Tino zal hebben, is het dus niet meer nodig een naam op te geven, daarom dat ik die vraag in mijn eerdere post verwijderd heb...

Grtzzzzzzzz

Man Aantal berichten: 48
Leeftijd: 42
Hobby’s: Karpers proberen te verschalken
Registration date: 08-05-09

BerichtOnderwerp: Re: Interview Geert Catteeuw...   wo jan 06, 2010 8:07 pm

Aangenaam om te lezen,Top Geert.

gr.Ronny
Terug naar boven Go down

Interview Geert Catteeuw...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende