IndexGalerijRegistrerenInloggen

Deel | 

Interview Tino Muschoot...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Jeffrey Benoot
Admin

Man Aantal berichten: 1497
Leeftijd: 38
Hobby’s: Verse vis
Registration date: 23-03-08

BerichtOnderwerp: Interview Tino Muschoot...   di feb 09, 2010 7:46 pm

1. Kan je jezelf eens kort voorstellen

Mijn naam is Tino Musschoot en ik ben 30 jaar oud of jong. Ik woon al vier jaar samen met mijn vriendin in ons eigen huisje in Zwijnaarde en dit met onze vier honden. Als job ben ik arbeider in 2 ploegen en dit al gedurende zeven jaar. Vissen doe ik al van mijn vijf a zes jaar en als klein ventje ging ik met mijn pa elke zondag gaan forellen hier in de buurt!

2. Kan je je eerste karper nog herinneren ,vertel eens iets over die beginperiode.

Mijn eerste karper zal ik zo'n 20 jaar geleden gevangen hebben aan de vaste stok maar concrete herinneringen heb ik er niet echt meer aan. Als tiener ging ik met de fiets struinen langs de vele scheldermeanders hier in de buurt en al mijn vrije tijd ging hier in op. Het voetballen liet ik er zelfs voor vallen want de lokroep naar het water was te sterk. Op latere leeftijd was het "taxi mama" die me overal naar toe bracht, zelfs tot in Frankrijk was haar nooit teveel! Haar motto was "Aan het water zitten is beter en veiliger dan op straat rond te hangen" dus heeft ze tijdens mijn jeugdjaren duizenden kilometers gereden om zoonlief te brengen en te komen halen! Een moeder uit de duizend dus waarvoor ik haar eeuwig dankbaar ben!

3. Hoe ziet jouw huidige visserij eruit en wat voor wateren bevis je ?

De laatste twee jaar bevis ik een keihard Belgisch water, genaamd Hombeek en de voldoening die ik er vind is onbeschrijflijk. Hoe moeilijker het gaat hoe interessanter en boeiender ik het vind en daar dan een vis vangen geeft mij dan ook de ultieme kick. Eens ik er een deel van de vissen gevangen zal hebben en inzicht begin te krijgen hoe ze makkelijker vangbaarder zijn zal een stuk van de magie verdwenen zijn en zal ik andere oorden opzoeken. Al denk ik niet dat dit vlug aan de orde zal zijn want je krijgt er kop nog staart aan, aan dit bepaald water en na elke vis begin je weer vanaf nul wat het nu juist boeiend maakt. De hengeldruk is er extreem hoog maar het zijn er vrije stekken en dat is het leuke eraan juist: iedereen gelijk voor de wet!

4 Hoeveel waarde hecht je aan rigsystemen en kun je ons vertellen met wat voor rigs je zoal vist.

Alles heeft te maken met vertrouwen vind ik en een simpele rig op de juiste plaats zal meer vis opleveren dan een gecompliceerde op een plek waar ze niet azen. Mijn rigs zijn meestal combi rigs met een rechte punt zoals de Korda Curvs of Gardner Muggs en die vis ik dan met een ringetje blowback style. Al mijn rigs voorzie ik al jaren van snowmans om de simpele reden dat ze gewichtlozer, visueler en moeilijker uit te spuwen zijn! Als ik popups inzet vis ik deze altijd met de Terry Hearn rig en deze heeft mij al een heleboel extra vissen opgeleverd, zéker rond de paaiperiode. Vis ik op een harde bodem zal ik sowieso gebruik maken van inline loden omdat de prik hierbij vlugger tot stand komt dan met clips. Bij die clips heb je als het ware een scharnierpunt die de vissen maar al te goed kunnen gebruiken om de haak uit te spuwen! Het verschil tussen vangen of blanken zit soms in kleine dingen en bv: een stek vanuit een andere hoek bevissen kan al wonderen verrichten en minder hengels gebruiken om de lijndruk te reduceren kan al sneller resultaat opleveren.

5. Waar let je op wat betreft aas en wat gebruik je hoofdzakelijk ,aspecten die je vertouwen geven in een bepaald aas ? Hoe bepaal je je keuze hierin.

Ik heb het voorrecht gehad om jaren voor Nutrabaits gevist te hebben en de voorbije 3jaar bij Speedcarp maar nu ben ik terecht gekomen bij Triggerbaits die totaal nieuw is op aasgebied en mij direct konden overtuigen van hun producten en het enthousiasme die er achter zit! Het is een mooi team waar veel toekomstmuziek in zit.
Mijn aas moet voldoen aan 3 criteria en dat zijn:
-veel natuurlijke producten en attractoren die goed kunnen lekken(structuur)
-een goede verteerbaarheid
-ze moeten kraakvers zijn! . Partikels gebruik ik zelden en als ik er één gebruik dan is het hennep die ik op een speciale manier bereid om toch enigszins af te wijken van de rest. Bij het weken voeg ik zout, cayennepeper en trassie toe en dit goedje weekt dan 24uur en wordt zo'n 20 minuutjes gekookt. Verdere toevoegingen zijn dan tonijn en krab ( in de Lidl te vinden: spotgoedkoop) en een potje maïs uit blik en ik kan je verzekeren dat dit me al enkele bonusvissen heeft opgeleverd!

6. Vis je meestal op voerstekken of instant en waarom ?

De wateren die ik bevis zijn allen van het type vrije stekken dus voorvoederen doe ik niet want hierdoor kloot je alleen andere mensen en ik vind het zelf ook niet erg aangenaam dat ik op een berg bollen van een ander zit te vissen en dit dan meestal zonder dat je er weet van hebt! Zeker op heel druk beviste wateren waar je weet dat er binnen een paar uur iemand anders kan zitten vind ik dit toch niet kunnen! Wat ik wel toepas is mijn stek opbouwen of eens wat meer voeren als ik weet dat ik een sessie van 3 a 4 dagen kan vissen maar dat hangt allemaal dan ook weer af van de weersituatie en zo.. Gezond verstand gebruiken dus en inspelen op bepaalde situaties. In het begin van de sessie vis ik trouwens iets korter van de voerplek om zo de vissen vertrouwen te geven zonder dat ze teveel lijnen tegen komen en dit vind ik toch wel heel belangrijk en zo azen ze met meer vertrouwen en vergroot je je kansen. Wat ik soms niet begrijp is dat mensen ‘s morgens tot 10 uur in hun tent blijven ronken terwijl de beste momenten om het water te lezen (activiteit) zich bij het eerste daglicht afspelen en voor mij is dit de beste info die er bestaat en die een sessie goed kan maken!

7. Vis je wel eens in het buitenland en zo ja met succes? Hoe bepaal je de keuze van een buitenlandse trip ?

Elk jaar vis ik enkele buitenlandse trips maar die staan vaak meer in het teken van het sociale aspect. Mijn vriendin en onze honden vergezellen me dan en meestal ook enkele vrienden. De laatste jaren waren de meeste sessies op betaalwateren gewoonweg gericht op het veiligheidsaspect zodat onze viervoeters gerust mee konden, want dan zitten ze op een afgesloten domein zonder andere honden of wandelaars..De laatste tien jaar heb ik ook op tal van openbare franse wateren gevist. Om er een paar op te noemen: Cassien, Salagou, Madine, Gondrexange, Donchery en Momempeteuil. De mooiste 2 sessies waren absoluut die naar Cassien waar we beide trips met 2 man zo'n 40tal vissen vingen op 2 weken tijd. Die drils vanuit de boot, wat je ze ziet komen van vier meter onder je is fantastisch en door de dieptes ben je soms een half uur zoet met een vis. De natuur en de historie die het meedraagt is magisch en in de toekomst wil ik er zeker nog eens een sessie doen daar…

8. Welk karpermoment zal jouw tot nu toe eeuwig bijblijven.

Dat zal zeker de bewuste sessie zijn van in de zomer 2008 op een openbaar Frans water waarin alles meezat. Bij aankomst had ik groot gebied bevoerd en de eerste 48 uur bleef het stil maar de laatste 24uur ging het totaal los en kwamen er schubs van 17.3, 19.3kg en spiegels van 20 , 20,2 21 en de nr 2 van het water op 25.4kg op de kant! Daar stond ik dan met mijn bek vol tanden te staren naar 4 bewaarzakken die allen veertigers bevatten. Als ik eraan terug denk kan ik het soms nog altijd niet vatten en zoiets overkomt je maar één keer denk je dan!?? De week nadien werd het nog eens overgedaan want mijn eerste sessie op een nieuw water leverde terug een vijftiger op met nog 3 andere veertigers op 4 nachten.. En dat alles tijdens mijn groot verlof pal in de zomer,te gek voor woorden gewoonweg..

9. Waar streef je naar aan de waterkant? Geniet je van elke vangst hoe klein die ook is,werk je naar een bepaald target. Wat is je pb en mooiste vangst tot nu toe.

Ten eerste streef ik naar rust aan het water en dat vind ik er nog steeds, al zijn de meeste circuitwateren nou niet bepaald rustig te noemen maar dat weerhoud me er niet van om mijn eigen ding te doen en ik beleef er nog altijd heel veel plezier aan. Over de wateren die ik bevis vergaar ik zoveel mogelijk info, waardoor ik weet wat er zoal rondzwemt en bepaalde vissen kun je gerust targets noemen, maar elke vangst telt en voor een mooi beschubt exemplaar heb ik ook een zwak. Of de vangst nu van een betaalwater of van een openbaar water komt, daarover is al genoeg discussie geweest en ik zet persoonlijk elke vangst binnen een bepaald kader maar ik zal meer genieten van een vangst waarvan ik weet dat ik er mijn tijd ingestoken heb al wil dat niet zeggen dat ik niet geniet van een grote vis op een betaalwater. Het is nu eenmaal een feit dat je nu tal van betaalwateren hebt waar hallucinant grote vissen zwemmen maar soms geven ze inderdaad een vertekend beeld want je kan er resultaten boeken waar je op een ander water jaren voor moet vissen en daar vang je dat op een weekje tijd. Ik vind het belangrijk dit te combineren met een moeilijk water waar je terug met beide voetjes op de grond staat want geef toe; echt spannend zou het nu ook weer niet zijn mochten we elke sessie veel en grote vissen vangen, dan zou de leute er vlug af zijn! Ieder zijn ding natuurlijk en iedereen bepaalt dit voor zichzelf en zolang jij er tevreden mee bent is hetgeen wat telt!

10. Heb je nog speciale doelen / targets voor de komende jaren ?

Gewoon op hetzelfde elan verder doen zoals ik nu vis en hopelijk nog enkele unieke Belgische exemplaren vangen die hoog op mijn verlanglijstje staan.
Verder nog enkele ontspannende Frankrijktrips met mijn vriendin en onze honden.

11. Wanneer is de maat vol en haak je af,waar erger je aan binnen de karpervisserij ? Heb je al ooit gedacht nu stop ik ermee.

Ik heb er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan om te stoppen, maar soms zijn er wel eens zaken waar ik me flink aan kan ergeren. Om een voorbeeld te geven; Een water met vrije stekken waar bijna alle stekken vrij zijn en toch kiest iemand ervoor pal naast je te komen zitten, dit gaat er dus echt niet in bij mij! Voor degenen die het nu nog niet snappen: Hoe meer lijnen in een bepaald gebied, hoe meer je je kansen op vis de grond inboort! Ik ben zeker niet asociaal,maar ik kom in de eerste plaats aan een water om te vissen, niet om te ouwehoeren! Laten we voor ogen houden dat we er allen met hetzelfde doel zitten, dus laat de jalousie en achterklap achterwege .. dan komen we al een héél eind verder. Conclusie; stoppen met vissen staat niet in mijn woordenboek, het is een belangrijk deel van mijn leven en de drang naar het water is sterker dan mezelf.

12. Heb je een voorbeeld binnen de karpervisserij,iemand waar je naar opkijkt,bewonderd of met wie je zou willen samen vissen?

Er zijn er wel een paar maar het belangrijkste vind ik toch mensen die zichzelf blijven en iedere visser respecteren. Met teammakker Boulie vis ik zeer graag samen daar we dezelfde gedachtegang hebben en elkaar perfect aanvoelen (enkel op visgebied hé jongens) en ook met Jerry beleef ik altijd memorabele sessies.

13. Hoe combineer je het karpervissen met de rest van je leven. Vriendin ,gezin ,werk andere bezigheden .Hoe veel uur per week/ maand kruipt hier in en hoe staan je naasten hier tegenover?

Ik heb het geluk dat mijn vriendin 200% achter het vissen staat en er veel interesse voor heeft. Om maar een voorbeeld te geven; In 2007 en 2008 bracht ze me zelfs ver ieder weekeind naar Frankrijk omdat we door het vandalisme in die streek de auto nergens onbewaakt achter konden laten. Voor haar waren dit dus weekeindjes van meer dan 300 km over en weer rijden! De meeste Frankrijktrips vergezeld ze me trouwens en soms vist ze dan zelf ook al eens.
Elk jaar vis ik toch ongeveer rond de 100 nachten, dus in uren gerekend zijn dat er ongeveer 2400 wat al serieus kan tellen! Als je daarbij dan nog eens de voorbereidingen rekent blijft er weinig tijd over voor andere dingen. Ik bemerk wel dat ik de laatste jaren in putje winter liever thuis zit dan verkleumd aan de waterkant, dus die zotte sessies van vroeger waar ik hartje winter op het KK viste in de bijtende kou zijn niet meer aan mij besteedt.

14. Heb je een abonnement of koop je een karpermagazine (binnen /buitenland) . Zo ja welk ?

Abonnementen heb ik op Spiegelmagazine en het VBK-magazine, daar ik dit de 2 beste vind. Verder koop ik iedere maand Carpworld en heb ik intussen een indrukwekkende collectie tijdschriften. Van Carpworld bijvoorbeeld heb ik alle nummers vanaf 1994! Ook heb ik de meest bekende boeken,zowel engelse als Nederlandstalige. Mijn favoriete schrijvers zijn; Rod Hutchinson, Richie McDonald en Rob Maylin.

15. Aan wie zou je de pen willen doorgeven en waarom.

Ik kan zo direct niet op een naam komen en daarom stel ik voor om een topic daarover te openen waarin de mensen namen kunnen doorgeven van wie ze graag eens een interview zouden lezen. Verder zou ik zeggen amuseer je aan het water en geniet ervan!!

Man Aantal berichten: 385
Leeftijd: 30
Hobby’s: Vissen
Registration date: 15-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Tino Muschoot...   di feb 09, 2010 8:03 pm

Nice jobb. cheers Proficiat Tino.
Terug naar boven Go down
jean-claude francois

Man Aantal berichten: 310
Leeftijd: 32
Hobby’s: karpervissen
Registration date: 01-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Tino Muschoot...   di feb 09, 2010 8:09 pm

echt een mooi intervieuw Smile
leuk om te lezen.
proficiat Tino.
Terug naar boven Go down
Bart Debosschere
The Hoodie man

Man Aantal berichten: 1028
Leeftijd: 34
Hobby’s: Carpfishing & dog-sport
Registration date: 24-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Interview Tino Muschoot...   di feb 09, 2010 8:27 pm

Lang moeten op wachten Tino , het mag er zijn...
Mooi geschreven , juiste persoon met juiste mentaliteit ... cheers
Top Kerel .
Greetz
Terug naar boven Go down
Kurt Glorie

Man Aantal berichten: 287
Hobby’s: vissen-vissen-vissen
Registration date: 24-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Tino Muschoot...   di feb 09, 2010 8:59 pm

Mooi intervieuw
Zo te lezen één van de weinigen die bescheiden blijft en overloopt van ervaring.
Zou ik nog wel eens samen mee aan een kanaaltje willen zitten.
Just Bartje , lijkt me top kerel.

Grtz
Terug naar boven Go down
Robby Malfliet

Man Aantal berichten: 2727
Leeftijd: 36
Hobby’s: Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date: 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Interview Tino Muschoot...   di feb 09, 2010 9:27 pm

Mooi en vlot interview.
Khad eigenlijk niks anders verwacht van Tino. cheers
Terug naar boven Go down
peter himschoot

Man Aantal berichten: 328
Leeftijd: 47
Hobby’s: karperen, mijne moto
Registration date: 23-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Tino Muschoot...   wo feb 10, 2010 7:31 am

duidelijk, to the point en no bullshit, zo lees ik ze graag

tot aan de waterkant Tino !
Terug naar boven Go down
Giovanni Vanhooren

Man Aantal berichten: 255
Leeftijd: 31
Hobby’s: Ja
Registration date: 08-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Tino Muschoot...   wo feb 10, 2010 8:26 am

Nice Tino, respect makker!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Interview Tino Muschoot...   wo feb 10, 2010 8:52 am

zonder suiker in het gat te blazen, heb ik het altijd gehad voor den Tino (RESPECT) weet niet of dat weederzijds is, maar heb het altijd leuk gevonden hoe hij het vissen benaaderd en zen resultaten zeggen genoeg!!

bedankt Tino voor je interview, tis super (maar had niet meer verwacht!!!) ...
Terug naar boven Go down
Steven Deschrijver

Man Aantal berichten: 313
Leeftijd: 25
Hobby’s: weekends aan een stuk karperen
Registration date: 20-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Tino Muschoot...   wo feb 10, 2010 10:06 am

schoon interview tino tof om te lezen!!!

echt dik in orde hoor Wink !!!!!
Terug naar boven Go down
angelo vervaeke

Man Aantal berichten: 90
Hobby’s: vissen vissen vissen vissen
Registration date: 14-06-09

BerichtOnderwerp: Re: Interview Tino Muschoot...   wo feb 10, 2010 10:17 am

nice! leuk om te lezen
petje af hoor cheers respect!
Terug naar boven Go down
Igor Van Waesberghe

Man Aantal berichten: 445
Leeftijd: 33
Hobby’s: karperen
Registration date: 15-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Tino Muschoot...   wo feb 10, 2010 1:22 pm

schoon interview tino

veel succes nog in de toekomst
Terug naar boven Go down
de pauw david

Man Aantal berichten: 347
Leeftijd: 31
Hobby’s: fitness en vissen uiteraard
Registration date: 13-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Tino Muschoot...   wo feb 10, 2010 1:52 pm

mooi mooi, had niks anders verwacht van iemand met zo een vis ervaring
keep up the good work cheers
grtzzzzzz
Terug naar boven Go down
http://www.dreambaits.be
Steven Dekeyzer
Rotarist

Man Aantal berichten: 374
Leeftijd: 36
Hobby’s: Carp Fishing / music
Registration date: 22-03-09

BerichtOnderwerp: Re: Interview Tino Muschoot...   wo feb 10, 2010 2:08 pm

Top interview, veel succes in 2010 !
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Interview Tino Muschoot...   wo feb 10, 2010 2:32 pm

op vraag 15 heb ik deze persoon pauw david en Raf (die zijn interview al binnen is) ...
Terug naar boven Go down

Interview Tino Muschoot...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Similar topics

-
» Interview Tino Muschoot...
» Interview Bart
» Interview Steven Dekeyzer...
» Interview Robby Malfliet
» Interview Tommy De Cleen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum