IndexGalerijRegistrerenInloggen

Deel | 

Interview Zors...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Jeffrey Benoot
Admin

Man Aantal berichten: 1497
Leeftijd: 38
Hobby’s: Verse vis
Registration date: 23-03-08

BerichtOnderwerp: Interview Zors...   za jun 12, 2010 10:17 pm

1: Kan je jezelf eens kort voorstellen?

Mijn naam is Jeffrey Benoot, maar de meeste kennen me wel als Zors. Ik woon samen met mijn vriendin in Kortemark, dat is ergens in het landelijke West-Vlaanderen. Ik werk als metaalarbeider(lasser) in Brugge. M’n vriendin gaat gelukkig zeer graag mee vissen. Het avontuur, het kamperen, de vangsten, het boeit haar ten volle! En ze moet beslist niet onderdoen voor een mannelijke kompaan, ze staat heus haar mannetje en geen enkele moeite is haar te veel…

2: Hoe lang vis je al op karper, en hoe was het in uw beginperiode?

Het moet nu zo’n 11 a 12 jaar zijn dat ik gericht op karper vis. Daarvoor viste ik, zoals de meeste eigenlijk, met de vaste stok. Vind ik eigenlijk wel een goeie basis om als karpervisser te beginnen. Heb toch de indruk dat dergelijke vissers wat meer afweten van het aasgedrag van vissen in het algemeen. Als je dat , op bepaalde vlakken, kan weerspiegelen op uw eigen karpervisserij, haal je er soms wel uw voordeel mee!

Tijdens mijn witvisperiode viste ik af en toe eens op karper. Al vlug geraakte dat wedstrijdvissen wat op de achtergrond en begon me steeds meer en meer te interesseren in het karperen zelf. Een twaalf jaar terug heb ik de knoop doorgehakt en er resoluut voor gegaan. In het begin was ik natuurlijk niet zo fanatiek, heb het allemaal op het gemak opgebouwd. Op de lokale “boere-putjes” de kneepjes van het vak leren, goeie rig’s leren knopen, lekker aas leren maken, de vis verstandig leren behandelen(!)…was een leuke tijd!

3: Wat soort wateren vis je zoal, en wat is uw favoriete type van water?