IndexGalerijRegistrerenInloggen

Deel | 

Interview Zors...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Jeffrey Benoot
Admin

Man Aantal berichten: 1497
Leeftijd: 38
Hobby’s: Verse vis
Registration date: 23-03-08

BerichtOnderwerp: Interview Zors...   za jun 12, 2010 10:17 pm

1: Kan je jezelf eens kort voorstellen?

Mijn naam is Jeffrey Benoot, maar de meeste kennen me wel als Zors. Ik woon samen met mijn vriendin in Kortemark, dat is ergens in het landelijke West-Vlaanderen. Ik werk als metaalarbeider(lasser) in Brugge. M’n vriendin gaat gelukkig zeer graag mee vissen. Het avontuur, het kamperen, de vangsten, het boeit haar ten volle! En ze moet beslist niet onderdoen voor een mannelijke kompaan, ze staat heus haar mannetje en geen enkele moeite is haar te veel…

2: Hoe lang vis je al op karper, en hoe was het in uw beginperiode?

Het moet nu zo’n 11 a 12 jaar zijn dat ik gericht op karper vis. Daarvoor viste ik, zoals de meeste eigenlijk, met de vaste stok. Vind ik eigenlijk wel een goeie basis om als karpervisser te beginnen. Heb toch de indruk dat dergelijke vissers wat meer afweten van het aasgedrag van vissen in het algemeen. Als je dat , op bepaalde vlakken, kan weerspiegelen op uw eigen karpervisserij, haal je er soms wel uw voordeel mee!

Tijdens mijn witvisperiode viste ik af en toe eens op karper. Al vlug geraakte dat wedstrijdvissen wat op de achtergrond en begon me steeds meer en meer te interesseren in het karperen zelf. Een twaalf jaar terug heb ik de knoop doorgehakt en er resoluut voor gegaan. In het begin was ik natuurlijk niet zo fanatiek, heb het allemaal op het gemak opgebouwd. Op de lokale “boere-putjes” de kneepjes van het vak leren, goeie rig’s leren knopen, lekker aas leren maken, de vis verstandig leren behandelen(!)…was een leuke tijd!

3: Wat soort wateren vis je zoal, en wat is uw favoriete type van water?

Ik kan me in tal van wateren vinden hoor. Kanalen, kleinere vijvers tot grotere lac’s. Maar mijn grote liefde is toch het riviervissen. Heb vroeger vrij veel de Seine bevist, toch zo’n twee jaar. En sinds enkele jaren heb ik die oude liefde terug gevonden langs de Maas. Het onvoorspelbare, de prachtige natuur, de soms bere-goeie sessie’s, het soms vreselijk op uw bek gaan… Aan het altijd in beweging zijnde water heb ik echt mijn hart verloren. Maar waar ik ook zeer graag naar toe trek, is naar Marokko. We zijn daar nu al twee jaar op rij naartoe geweest, dat is dus echt wel een prachtige bestemming hoor. Jammer van het kostenplaatje, of ik probeerde meerdere keren per jaar te gaan!

4: Hoe belangrijk zijn rig’s voor u en wat is uw favoriete rig?

Rig’s zijn voor mij zeer belangrijk! Zonder goeie rig maak je veel kans een vis te verspelen, en dat probeer ik altijd te vermijden. Als het vertrouwen weg is, haak niet scherp genoeg, kleine beschadiging aan het materiaal…dan vliegt die meteen de vuilbak in. Ik ben zelf zeer veel bezig met het knopen van m’n onderlijntjes, en als ik de indruk heb dat ik die met een klein detail kan verbeteren, dan ga ik het ook niet laten. Nu, ik hou het wel behoorlijk simpel hoor; Teveel toeters en bellen aan de wartel vind ik maar niks! Een rig moet gewoon goed werken, goed en snel prikken, das al!

Ik vis zeer graag met stijf onderlijn materiaal, fluoro carbon in combinatie met een zeer soepele hair, of gecoate lijn waarvan ik enkele centimeters af strip krijgen mijn voorkeur. Al of niet anti-blow-back geknoopt, en meestal altijd met een line-aligner.

5: Vis je vaak instant of toch liever op een voerstek?

Gezien het feit dat ik veel op de Maas vis, kan ik door de afstand niet voorvoeren. Dus ik vis meestal instant. Ik vind dat nog steeds de mooiste visserij, toch zeker als je resultaten boekt. Maar als ik de kans krijg om een voerstek aan te leggen, dan ga ik het zeker niet laten. Al ben ik niet echt voorstander om doelgericht op die ene stek te voeren, veel liever het aas verspreiden, daar bereik je toch veel maar vis mee. Is natuurlijk van water tot water te bekijken.

6: Hoe belangrijk is aas voor u en wat is uw favoriete aas?

Net als rig’s vind ik aas ook zeer belangrijk, en ook daar steek ik zeer veel tijd in om die samen te stellen. Ik ben al van het eerste jaar dat ik vis, met aas bezig. Altijd veel geëxperimenteerd, het heeft van me een ware aasgoeroe gemaakt(lol). Aas moet vooral supervers zijn. Ik ben nog steeds overtuigd dat vers meer vangt!

Ik maak mijn aas ook zeer lekker attractief, er moet toch altijd iets lekkers uitlekken, iets wat de vissen triggert…zowel in de koudere of warmere periodes van het jaar, ik zal toch meestal met een goeie dip aan de slag gaan. Ik maak ook veel van mijn attractors zelf. In moeders keuken is er van alles te vinden, die ik al of niet combineer met ingrediënten die ik vind binnen de “karperhandel”. Waar ik ook veel mee vis, en waar ik enorm veel vertrouwen in heb, is met de producten van CC-Moore. Dit in combinatie met een eigen samen gestelde mix, heb ik al menig karpers over mijn netkoord kunnen slepen…

Als favoriete aas ga ik toch voor een goeie vismeel-boilie. Daarnaast ondersteun ik graag mijn stek met particles, als de witvis dit toelaat tenminste.

7: Karpervissen is enorm populair de laatste jaren, hoe sta je daar tegenover of wat vindt u daar van?

Kijk, van mij mag iedereen zijn vis vangen, en liefst zo groot mogelijk ook, maar als er iets is waar ik het van op mijn heupen krijg is het wel het concurrentiesyndroom, en die egotripperij langs de waterkant! Vissen om er bij te horen, en over lijken gaan om toch zeker die grotere vissen te kunnen vangen, en als ze ze al niet vangen, is hun seizoen niet goed…daar kan ik niet inkomen! Op openbare wateren is die stekkepezerij ook zo’n vreselijk ziekte. We zijn nu eenmaal met veel karpervissers, maar als iedereen een vaste stek claimt zijn we verkeerd bezig hé. Nu ja, we kunnen daar uren over verder lullen, het brengt jammer genoeg geen kalveren op de dijk…

Van zodra er enkele zeer grote vissen op een bepaald water zitten, is de hengeldruk niet meer te aanzien, daar heb ik eigenlijk geen last van, die wateren ga ik bewust vermijden, op enkele uitzonderingen na. Ik zoek voor mezelf graag de kalmte en de rust op, laat de rest maar aanschuiven hoor…en heb ik minder kans op een grotere beer? Dan stel ik mij content met wat “kleinere” vis, maar ik vang tenminste hé…

8: Wat is voor u belangrijk aan de waterkant, wat zoek je dus in uw visserij?

Zoals hierboven al vermeld, de rust, de kalmte, de natuur. Ik ben misschien nog een van de oude stempel zeker, maar ik geniet echt van het vangen van vis, groot of klein! Liever wat vissen van een gemiddeld gewicht, dan te moeten aanschuiven aan een druk water met de kans op blanken. Ik zeg niet dat ik nooit een uitdaging zou aangaan op die circuitwateren, maar dat is eerder en uitzondering op de regel. Lekker relax achter de hengels, af en toe met een goeie maat erbij, een goed glas bier, lekker lullen en plezier maken, das genieten op en top! En vangen we daarbij vis is het nog des te beter…

9: Vis je ook in het buitenland, zo ja, welk land heeft voor u de voorkeur?

Af en toe gaan we eens naar La France, en sinds enkele jaren naar Marroc. Maar als ik moet kiezen ga ik toch voor dat laatste, das het ultieme avontuur..voorlopig toch!

10: Is er een sessie/gebeurtenis binnen uw hobby die je altijd zal bijblijven?

Er zijn er wel enkele hoor, en enkele zeer goeie ook. Maar iedereen maakt wel eens zo’n sessie mee dat alles mislukt en alles tegen slaat. Ik heb ooit een sessie gevist samen met mijne buddy Peter(Piere), op uitnodiging van hem, op een privé-water waar hij al enkele jaren te toestemming had om er te vissen. Er zit een fraai bestand, toch zeker voor onze streken. Enkele dertigers, en ondertussen al een tweetal veertigers. Elke run kan een kapitale vis zijn, zeker als je zoals ik, er maar één weekendje per jaar gaat vissen. Heb toen 9 vissen op rij verspeeld…om echt moedeloos van te worden! Krijg nog steeds kippenvel als ik eraan denk en wil dit nooit meer meemaken!!

11: Is vriendschap binnen uw visserij belangrijk voor u, maw, heb je een vaste vismaat of vis je liever of vaak alleen?

Vind het zeker belangrijk om er enkele goeie (vis)maten op na te houden. Ik vis vaak een sessie met een goeie kameraad, maar meestal trek ik er samen met mijn vriendin op uit. Dus een vaste vismaat die altijd meevist, heb ik niet. Al heb ik die wel nog gehad hoor. De eerste jaren had ik een zeer goeie vriend waar ik altijd mee samen viste. We waren twee handen op één buik, zowel aan de waterkant als daarbuiten. Hij heeft het vissen ondertussen opgegeven en we zijn ook wat uit elkaar gegroeid, vind ik wel wat jammer. Al is mijn vriendin ook niet te vervangen hoor, vind het enorm zalig dat we het zo goed kunnen vinden in mijn visserij. En een goeie vismaat, waarop je 100% op kan vertrouwen, vervang je zomaar niet…

12: Vis je ook gericht op bepaalde vissen, targetvissen dus, of is dat niet belangrijk voor u?

Dat is geen spek voor mijn bek, ik kan daar echt mijn tijd niet in steken. Ik bevis dan ook geen wateren waar die targetvisserij makkelijk van toepassing is. Dat kan misschien ooit wel eens komen, maar voorlopig niet…

13: Wat wil of kan je de forumleden nog meegeven?

Of ik nog iets kan meegeven weet ik niet, maar ik kan het wel proberen…
Verdraagzaamheid aan het water, moesten we daar allen iets aan kunnen doen, het zou veel aangenamer vissen zijn. Jaloezie voor een vis, zou eigenlijk niet mogen hé…sommige gunnen elkaar het licht niet in de ogen, en waarom? Voor een vis? Komaan mensen, er zijn veel belangrijkere dingen in het leven toch?

Geniet van het vissen, en draag zorg voor de vangsten…iets wat soms wel eens vergeten wordt…!

Man Aantal berichten: 246
Leeftijd: 34
Hobby’s: karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date: 24-08-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Zors...   zo jun 13, 2010 1:00 am

weeral eens genoten van een heel mooi interview, vooral de laatste vraag is er eentje die velen zullen beamen.

greets
Steven
Terug naar boven Go down
Robby Malfliet

Man Aantal berichten: 2727
Leeftijd: 36
Hobby’s: Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date: 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Interview Zors...   zo jun 13, 2010 6:02 am

Dit is typisch de Zors zoals ik hem vorig jaar leren kennen heb.
Altijd ne goeien uitleg of antwoord klaar.
Hij is enorm gepassioneerd door zijn visserij, en is (samen met Nancy) héél aangenaam gezelschap aan 't water!
Dat het maar rap augustus is hé makker, en daarna in november nog eens! drunken cheers
Terug naar boven Go down
Igor Van Waesberghe

Man Aantal berichten: 445
Leeftijd: 33
Hobby’s: karperen
Registration date: 15-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Zors...   zo jun 13, 2010 6:37 am

mooie visie op het vissen zors
een vriendin die zo meegaat in je vispassie zijn niet dik gezaaid,
kheb er ook een zo 1tje en sta er nog altijd versteld van.

greets igor
Terug naar boven Go down
Steven Dekeyzer
Rotarist

Man Aantal berichten: 374
Leeftijd: 36
Hobby’s: Carp Fishing / music
Registration date: 22-03-09

BerichtOnderwerp: Re: Interview Zors...   zo jun 13, 2010 6:45 am

Leuk & nuchter interview, de juiste ingesteldheid bij t vissen !
Terug naar boven Go down
christoph segers

Man Aantal berichten: 481
Leeftijd: 32
Hobby’s: karper en meervalvissen
Registration date: 02-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Zors...   zo jun 13, 2010 8:52 am

weer een schooon intervieuw
Terug naar boven Go down
http://www.thecompleatebroangler.com
Peter Bleyaert

Man Aantal berichten: 265
Leeftijd: 43
Hobby’s: Darts, Koi en .......tja
Registration date: 24-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Zors...   zo jun 13, 2010 8:59 am

Mooi interview makker.
Een plezier om te lezen.
Tja die bewuste sessie, één om vlug te vergeten en aan de andere kant dan ook weer niet, zoiets toont ons dat niet alles vanzelf gaat en das wat het karpervissen zo aantrekkelijk maakt toch?
Al maak ik zoiets ook liever niet mee natuurlijk.
Maar als je kijkt wat we dan allemaal uit de kast hebben gehaald om toch maar vis op de kant proberen te krijgen, prachtig toch.......teamwork!!!
Grtzzz.

Peter.
Terug naar boven Go down
Dario Beerten

Man Aantal berichten: 311
Leeftijd: 25
Hobby’s: Karpervissen, Webdesign, Powertrainen...
Registration date: 27-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Zors...   zo jun 13, 2010 9:45 am

mooi interview makker Wink
Leuk om te lezen...

grtz
Dario
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Interview Zors...   zo jun 13, 2010 1:45 pm

ROCK on gast!! respect, nice interview om te lezen ....
Terug naar boven Go down
Steven Deschrijver

Man Aantal berichten: 313
Leeftijd: 25
Hobby’s: weekends aan een stuk karperen
Registration date: 20-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Zors...   zo jun 13, 2010 1:52 pm

mooi interview zors echt tof om te lezen !!!! cheers
Terug naar boven Go down
Ronny De Zitter

Man Aantal berichten: 48
Leeftijd: 42
Hobby’s: Karpers proberen te verschalken
Registration date: 08-05-09

BerichtOnderwerp: Re: Interview Zors...   zo jun 13, 2010 2:32 pm

Sjieke dinges en zeker je visserij op de maas, respect
gr.Ronny
Terug naar boven Go down
Beelens Pascal

Man Aantal berichten: 655
Leeftijd: 47
Hobby’s: Karpervisken-Multicatch
Registration date: 20-08-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Zors...   zo jun 13, 2010 7:08 pm

very,very nice intervieuw,en dito pictures... cheers
das altijd wree tof om isj te lezen zie,met nen goeien leffe derbij drunken
cheers&welldone Zors...
Terug naar boven Go down
http://www.multicatch
bart polyn

Man Aantal berichten: 774
Leeftijd: 30
Hobby’s: vissen,reptielen!!
Registration date: 19-08-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Zors...   zo jun 13, 2010 7:29 pm

Heel leuk om te lezen!!! cheers cheers
Terug naar boven Go down
http://www.exclusivebaits.be Online
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Interview Zors...   zo jun 13, 2010 7:55 pm

Toppie Zors ! cheers

grtz
Terug naar boven Go down
filip de meulder
Moderator

Man Aantal berichten: 271
Leeftijd: 40
Hobby’s: vissen
Registration date: 12-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Interview Zors...   zo jun 13, 2010 8:07 pm

Mooi zo en als je vriendin ook geniet van het karpergebeuren... Top !

Interview Zors...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Similar topics

-
» Interview Zors...
» Interview Bart
» Interview Steven Dekeyzer...
» Interview Robby Malfliet
» Interview Tommy De Cleen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: De Interviews-