IndexGalerijRegistrerenInloggen

Deel | 

VBK Magazine 61

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Arnaud Castel
Rotarist

Man Aantal berichten: 553
Leeftijd: 24
Hobby’s: karpervissen, dj, uitgaan
Registration date: 15-06-09

BerichtOnderwerp: Re: VBK Magazine 61   zo mei 15, 2011 11:06 am

foxken schreef:

weten ze het beter dan jij terwijl je al jaren vist , respect zijn ze vergetn thuis ....

Daar heb je 100% gelijk in! Ik ging vorig een tourtje doen op een water waar ik vroeger viste. Er zat daar een jonge knaap te vissen. Ik zag waar hij gooide en zei hem vriendelijk dat hij ergens anders moest vissen en toonde hem de goede stekken. Onmiddelijk kreeg ik repliek: "je moet u niet moeien, ik vis zoals ik wil en als ik minder vis vang PECH. Laat mij maar doen." Op een arrogante manier.

Als ik vroeger begon met vissen wilde ik zoveel tips verzamelen en was ik blij dat er meer ervaren vissers uitleg gaven. Heb trouwens zo veel geleerd door met een oudere visser op te trekken. En nu willen ze inderdaad onmiddelijk naar Frankrijk gaan en dikke vissen vangen.

Terug naar boven Go down
Loïc van Doorn

Man Aantal berichten: 160
Leeftijd: 19
Hobby’s: vissen, duiken, biologie
Registration date: 25-01-11

BerichtOnderwerp: Re: VBK Magazine 61   zo mei 15, 2011 11:25 am

Karparnaud schreef:
foxken schreef:

weten ze het beter dan jij terwijl je al jaren vist , respect zijn ze vergetn thuis ....

Daar heb je 100% gelijk in! Ik ging vorig een tourtje doen op een water waar ik vroeger viste. Er zat daar een jonge knaap te vissen. Ik zag waar hij gooide en zei hem vriendelijk dat hij ergens anders moest vissen en toonde hem de goede stekken. Onmiddelijk kreeg ik repliek: "je moet u niet moeien, ik vis zoals ik wil en als ik minder vis vang PECH. Laat mij maar doen." Op een arrogante manier.

Als ik vroeger begon met vissen wilde ik zoveel tips verzamelen en was ik blij dat er meer ervaren vissers uitleg gaven. Heb trouwens zo veel geleerd door met een oudere visser op te trekken. En nu willen ze inderdaad onmiddelijk naar Frankrijk gaan en dikke vissen vangen.

tis jammer dat ze meteen de jeugd veralgemenen.
Terug naar boven Go down
christoph segers

Man Aantal berichten: 481
Leeftijd: 32
Hobby’s: karper en meervalvissen
Registration date: 02-05-08

BerichtOnderwerp: Re: VBK Magazine 61   zo mei 15, 2011 11:47 am

jeugd , jong en oud speelt geen rol

gaat hem erom da je eerst moet leren kruipen dan stappen ...

nu willen ze direct de marathon lopen zonder voorbereiding
een vb een paar jaar terug zat ik voor de zoveelste keer zat te blanken ( jachthaven)toen er in dit geval een jonge gast bij mij kwam en mij liet verstaan da ik niet zo goed was , hij wel want had de leder gevangen , arrogantie ten top.

kunnen vissen staat niet voor grote vissen vangen , maar het totale plaatje Wink
Terug naar boven Go down
http://www.thecompleatebroangler.com
Arnaud Castel
Rotarist

BerichtOnderwerp: Re: VBK Magazine 61   zo mei 15, 2011 12:32 pm

Ik veralgemeen niet, ik geef een anekdote Wink

Terug naar boven Go down
Pol Geens

Man Aantal berichten: 335
Leeftijd: 49
Hobby’s: aan de waterkant
Registration date: 21-06-08

BerichtOnderwerp: Re: VBK Magazine 61   zo mei 15, 2011 12:43 pm

...
Luc De Baets mag dan wel recht voor de raap zijn , maar hem en zijn collega's mocht je vroeger hier aan het KK toch steeds lastigvallen voor een babbel , behalve 's nachts , was toen ook verboden om 's nachts te vissen.
En babbelen deden ze graag en met volle overtuiging , en de hair en haak keuze werd mooi uitgelegd en het hoe , wat en waarom over de boilie werd uit de doeken gedaan.

Dat is tegenwoordig wel anders.
De arrogantie druipt er overal af en hoe jonger , hoe erger het met die vissers is gesteld.

Bekijk de andere forums maar eens , ge zou schrik krijgen om een replay te zetten , je wordt toch direct in de grond geboord.
Zo had ik onlangs iemand via pm gemaild over een keuze voor een nieuwe baitrunner-molen , als antwoord krijg je dan :
" Ik ken er alles van , en mijn X2 Helius is de beste ter wereld; " ( Helius = de huidige prijs is < 10 € per stuk ??? )

Waarom vragen die dat dan , ze weten het toch steeds beter ?!!!

Grtz , Sun.

Laatst aangepast door Sunshine op zo mei 15, 2011 12:46 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden van aanpassing : iets vergeten)
Terug naar boven Go down
Loïc van Doorn

BerichtOnderwerp: Re: VBK Magazine 61   zo mei 15, 2011 2:01 pm

Karparnaud schreef:

Klopt. maar genoeg anekdotes tesamen geeft een veralgemening.
En misschien hebben jullie wel gelijk voor een deel van de mensen die begint.
Maar die mensen ben ik dan toch nog niet tegengekomen.

Wat me eerder ergert aan de vissende medemens is de arrogantie bij de oudere visser, vastgeroest in zijn perfecte methode lachend om eenieder die het anders doet en dan kwaad wegstapt als de ander succesvol blijkt te zijn. Ik luister altijd enorm graag naar hun verhalen. Maar meestal komt het toch weer neer op dat ego dat gevleid moet worden door de o's en a's die worden uitgestoten bij zijn verhalen over die enorme 40ponder die enkel hij ving en niemand anders ooit zag. Mensen blijven hetzelfde.

En ja dit heb ik al meermaals mogen meemaken. maar on topic. ik heb enorm van luc zn boek genoten en vond zijn heilige huisjes instampen fantastisch om te lezen. Dit artikel was misschien nog een graadje erger en zal daardoor misschien meer mensen tegen de borst stuiten. Of meer mensen persoonlijk aanspreken. Vooral dan zijn 40ty news, dat stuk vond ik hilarisch. Omdat het ook naar het vbk toe bedoeld was om niet in deze stroom mee te gaan. Wat volgens mij wel moet als het vbk leden genoeg wilt houden (aangezien er inderdaad (te) veel karpervissers zijn zoals luc hen/ons beschrijft)

Grtz
Loïc
Terug naar boven Go down
Robby Malfliet

Man Aantal berichten: 2727
Leeftijd: 36
Hobby’s: Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date: 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: VBK Magazine 61   zo mei 15, 2011 2:12 pm

foxken schreef:
jeugd , jong en oud speelt geen rol

gaat hem erom da je eerst moet leren kruipen dan stappen ...

nu willen ze direct de marathon lopen zonder voorbereiding
een vb een paar jaar terug zat ik voor de zoveelste keer zat te blanken ( jachthaven)toen er in dit geval een jonge gast bij mij kwam en mij liet verstaan da ik niet zo goed was , hij wel want had de leder gevangen , arrogantie ten top.

kunnen vissen staat niet voor grote vissen vangen , maar het totale plaatje Wink

Volledig mee eens Fox.
Ik vraag mij af hoeveel er van de (vooral) jonge karpervissers een lijntje voor de vaste hengel kan maken.
Dus hoeveel er van hen een pennetje van 1gr. perfect kunnen uitloden, het principe van de loodzetting kennen, en een haakje 18 of 20 kunnen aanzetten zonder hulp van een machientje.
Ik denk da ge serieus zou verschieten!
Maar het is wel de basis van de hengelsport hé.
Ik heb niks tegen die jonge gasten, op voorwaarde dat ze niet arrogant staan te doen als ik een klapke met hen doe.

Maar we wijken af. Laughing

Laatst aangepast door Robby Malfliet op zo mei 15, 2011 2:33 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Arnaud Castel
Rotarist

BerichtOnderwerp: Re: VBK Magazine 61   zo mei 15, 2011 2:26 pm

Loïc vD schreef:
Karparnaud schreef:

Klopt. maar genoeg anekdotes tesamen geeft een veralgemening.

Wat me eerder ergert aan de vissende medemens is de arrogantie bij de oudere visser, vastgeroest in zijn perfecte methode lachend om eenieder die het anders doet en dan kwaad wegstapt als de ander succesvol blijkt te zijn.

ik geef één anekdote hier Smile

En op dat 2de, dat is ook herkenbaar Wink en 100% gelijk

Terug naar boven Go down
Loïc van Doorn

BerichtOnderwerp: Re: VBK Magazine 61   zo mei 15, 2011 2:35 pm

Karparnaud schreef:

ik geef één anekdote hier Smile

haha ja weet ik. twas gewoon opt feit dat niet enkel jij maar als iedereen hier even zijn anekdotes komt posten het wel een enorm negatief beeld schets van de jeugd of beginnende karpervisser.
Terug naar boven Go down
de pauw david

Man Aantal berichten: 347
Leeftijd: 31
Hobby’s: fitness en vissen uiteraard
Registration date: 13-10-08

BerichtOnderwerp: Re: VBK Magazine 61   di mei 17, 2011 2:33 pm

foxken schreef:
wel denk eeerder dat hij bedoelt dat bepaalde karpervissers direct beginnen te vissen op karper zonder eerst de echte leerschool doorlopen te hebben wat vissen heet

tegenwoordig kopen ze zich een batterij hengels en Moeten ze vissen van boven de twintig kg vangen , weten ze het beter dan jij terwijl je al jaren vist , respect zijn ze vergetn thuis ....

er wordt toch gezegd vroeger was het beter dan nu , wel ik beaam dit

Wa de baets betreft , iderdaad hij heeft een grote smoel maar slaat dikwijls de nagel op de kop

En of we nu vissen op openbaar, betaalwater of prive , respect voor elkaar en de vissen staat voorop laten we dat toch maar niet vergeten

Zo is dat foxken, nagel op de kop.
Ik ook zoals luc word zot van die gasten (jong en oud) die komen pronken met hun bokaalvissen en die dan denken dat ze het vissen uitgevonden hebben.
Ik geef hem in alles wat hij zegt 100% gelijk,hij mag dan arrogant overkomen hij vertelt gewoon zoals het is en dat is de waarheid !!!
grtzzzz

david
Terug naar boven Go down
http://www.dreambaits.be
Tommy De Cleen
Admin

Man Aantal berichten: 1701
Leeftijd: 41
Hobby’s: karpervissen
Registration date: 23-03-08

BerichtOnderwerp: Re: VBK Magazine 61   wo mei 18, 2011 11:37 am

foxken schreef:
wel denk eeerder dat hij bedoelt dat bepaalde karpervissers direct beginnen te vissen op karper zonder eerst de echte leerschool doorlopen te hebben wat vissen heet

tegenwoordig kopen ze zich een batterij hengels en Moeten ze vissen van boven de twintig kg vangen , weten ze het beter dan jij terwijl je al jaren vist , respect zijn ze vergetn thuis ....

er wordt toch gezegd vroeger was het beter dan nu , wel ik beaam dit

Wa de baets betreft , iderdaad hij heeft een grote smoel maar slaat dikwijls de nagel op de kop

En of we nu vissen op openbaar, betaalwater of prive , respect voor elkaar en de vissen staat voorop laten we dat toch maar niet vergeten

Amen cheers cheers

http://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: VBK Magazine 61   zo mei 22, 2011 12:25 pm

Hi,

Tommy schreef:
pag nr 26 een absolute must om te lezen, luc doet er geen doekjes om!! Amen ...
al doen we soms allemaal mee aan de race ... doet het goed om er even bij stil te staan (luc zelf heeft er jaren aan meegedaan) ...
wat hij zegt het gewoon de waarheid is ...top stuk (één van de beste artikels ooit in het VBK mag)

Ik heb lang gewacht en nagedacht of ik zou reageren of niet, maarre . . .
LDB is gewoon fout in zijn terugblik op de BKSG, maar heeft de pech dat ik een
verdomd goed geheugen over die periode heb;
Waar hij schrijft dat ze in het bestuurscomité geen medewerking kregen
en dus maar de handdoek in de ring smeten en zo de BKSG op zijn gat lag,
is gewoon een grandioze, narcistische leugen.
Ruim een jaar voor het ontslag van dat toenmalige comité hadden Paul Olivier
en ik het regionaal bestuur van regio Antwerpen op ons genomen, en dat was
vanaf het eerste moment een doorslaand succes met een boel vernieuwingen,
die van de wederomstuit door al die andere, in slaap gesukkelde regio's meteen
werd overgenomen: Fish-Ins (daar zijn WIJ toen mee begonnen !), aanleg van
een stekkenlijst op hardcopy, ook elke voordracht vooraf in artikelvorm op
hardcopy maken, persoonlijke mappen voor de leden om al die teksten bij te houden,
in groep het agenda opstellen voor de eerstvolgende vergadering . . .

Die plotse stroomstoot van onze enthousiaste aanpak genereerde op zeer korte tijd toen
een vloedgolf van (meestal) positieve returns van onze leden die plots allemaal wel met
konkrete voorstellen en ideeën afkwamen, wat resulteede in toffe vergaderingen en flink
wat artikels en voordrachten die nationaal werden uitgebracht;
Wijlen Marc Van Den Wijngaert introduceerde toen ongewild zelfs een RA-herkenningsteken;
Op een gegeven droeg hij op een fish-in zo'n grijs legerpetje van de zuidelijke troepen in de
amerikaanse burgeroorlog (een "Johnny Reb" klakske) en op suggestie van mij duurde het slechts
een paar maanden of zowat alle RA-leden droegen zo'n pet met gepaste trots.
Remember de slogan: "Regio Antwerpen; Rebels with a cause !"

We wilden ook een andere nationale aanpak wat op den duur ook voor een deel resulteerde in
konflikten met het toenmalige (with all due respect: wat vastgeroeste) comité; de juiste redenen
ben ik vergeten en die zullen allicht ook triviaal geweest zijn.
In ieder geval besloot het toen moegestreden (+- volledig oostvlaamse) comité op een gegeven moment
om de handdoek in de ring te gooien, maar toen viel alles behalve "de bodem eruit" zoals LDB hier
suggereert:
Een nieuw, over-enthousiast (voornamelijk Antwerps) comité was meteen gevormd en al waren er in
die overgangsperiode (waar niet ?) wel wat groeipijnen - sommige terecht, andere onterecht - ,
de vernieuwing die wij vanuit RA hadden opgestart hebben heeft voor de BKSG voor voldoende elan
en passie gezorgd waarmee ze zeker nog een jaar of 4-5 konden doorgaan . . . en ZIJN doorgegaan,
heel anders dan LDB' arrogante, kort-door-de-bocht-gaande opmerking van "(zonder mij/ons) exit BKSG".

Inderdaad was een aantal jaren nadien het vat wel stilaan af, maar dan niet zonder dat de toenmalige
westvlaamse regiovertegenwoordiger Patrick Bauwens inmiddels voldoende "opgeladen" was om de fakkel
volledig over te nemen en in samenwerking met enkele anderen het VBK op te richten,
waarvoor alle denkbare hulde en dank, en de rest is geschiedenis.

DAT IS DE WARE TOEDRACHT, en niet wat "Lukske" denkt te kunnen/mogen schrijven;
Ik ben geen eerzuchtig man en loop met onze bijdragen niet te brallen, maar met zijn laatste scribblings voel ik me
- allicht samen met verschillende anderen - totaal genegeerd en tekort gedaan.

Cheers,
Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Michel

Terug naar boven Go down

VBK Magazine 61

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Similar topics

-
» VBK Magazine 60
» Nieuw internet Motor magazine
» VBK Magazine 61