IndexGalerijRegistrerenInloggen

Deel | 

Nieuw VBK water in de Kempen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Mark Hoedemakers

Man Aantal berichten: 293
Leeftijd: 32
Hobby’s: Karpervissen
Registration date: 25-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw VBK water in de Kempen   wo nov 02, 2011 1:08 pm

Ik weet zelf niet wat 'Rabbit Lake' is, laat staan waar het ligt. Smile

Grts
Mark
Terug naar boven Go down
Jeffrey Benoot
Admin

Man Aantal berichten: 1497
Leeftijd: 38
Hobby’s: Verse vis
Registration date: 23-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw VBK water in de Kempen   wo nov 02, 2011 10:09 pm

Catteeuw Geert schreef:

Het water noemde nu eenmaal zo bij de gasten die er visten en waar daj gij wakker van ligt.Nu als ik me niet vergis is het niet de eerste keer dat Michelleke een post van een halve dag neerpent die nergens op slaat.Nietemin voor de gasten die er gaan vissen succes gewenst maar als ge er met 4 man zit is het meer dan genoeg ,de rest kan het toch schudden.En dan spreek ik nog over beide putten samen.

Geert,

Ik moet zeggen dat ik uw benadering tot onze visserij altijd al kon beamen, zo'n gasten gelijk u kan ik wel hebben... Wink
Uw ongezouten mening is er meestal wel altijd boenk op ook.

Maar nu begrijp ik u ergens niet goed. U klinkt wel negatief over deze aanbesteding. Ik vind het voor het VBK een grote stap in de goede richting, wat waterbeheer betreft. Zeer weinig organisaties doen dit na.

Als het dan zo is dat u het desbetreffende water, en het aanwezige bestand, al kent. En half België blijkbaar ook. Moet dat dan als minderwaardig beschouwd worden, of juist niet?

En indien het bestand niet aan "normale" hedendaagse waarden voldoet, de mogelijkheid is er toch om dit op te krikken? Of zie ik het verkeerd?

Zelf ben ik meer en meer enthousiast als het over "onze" VBK-wateren gaat. Ben dan ook van plan die regelmatiger te bevissen, en mss deze nieuwe plasjes ook... Very Happy

Grtz

Tommy De Cleen
Admin

Man Aantal berichten: 1701
Leeftijd: 41
Hobby’s: karpervissen

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw VBK water in de Kempen   do nov 03, 2011 7:12 am

Zors schreef:
Catteeuw Geert schreef:

Het water noemde nu eenmaal zo bij de gasten die er visten en waar daj gij wakker van ligt.Nu als ik me niet vergis is het niet de eerste keer dat Michelleke een post van een halve dag neerpent die nergens op slaat.Nietemin voor de gasten die er gaan vissen succes gewenst maar als ge er met 4 man zit is het meer dan genoeg ,de rest kan het toch schudden.En dan spreek ik nog over beide putten samen.

Geert,

Ik moet zeggen dat ik uw benadering tot onze visserij altijd al kon beamen, zo'n gasten gelijk u kan ik wel hebben... Wink
Uw ongezouten mening is er meestal wel altijd boenk op ook.

Maar nu begrijp ik u ergens niet goed. U klinkt wel negatief over deze aanbesteding. Ik vind het voor het VBK een grote stap in de goede richting, wat waterbeheer betreft. Zeer weinig organisaties doen dit na.

Als het dan zo is dat u het desbetreffende water, en het aanwezige bestand, al kent. En half België blijkbaar ook. Moet dat dan als minderwaardig beschouwd worden, of juist niet?

En indien het bestand niet aan "normale" hedendaagse waarden voldoet, de mogelijkheid is er toch om dit op te krikken? Of zie ik het verkeerd?

Zelf ben ik meer en meer enthousiast als het over "onze" VBK-wateren gaat. Ben dan ook van plan die regelmatiger te bevissen, en mss deze nieuwe plasjes ook... Very Happy

Grtz

amen 100% gelijk Zors (ik kan het werk van het VBK alleen maar toejuichen!!!)

http://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Mark Hoedemakers

Man Aantal berichten: 293
Leeftijd: 32
Hobby’s: Karpervissen
Registration date: 25-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw VBK water in de Kempen   do nov 03, 2011 10:07 am

Even een verduidelijking. Ondertussen heeft contact met Geert en onze eigen verantwoordelijke van Afdeling Kempen Kristof uitgewezen dat we het over totaal andere watertjes hadden. De waters die het VBK vanaf heden pacht zijn wel degelijk plassen die niet bevist werden en worden (de zeldzame nachtelijke bezoekjes van enkelingen uitgezonderd). Over de reeds bestaande bestanden is weinig tot niets geweten, er gaat naar het schijnt wel een roddel over een zware vis rond, maar zekerheid is er hoegenaamd niet.

We zullen de komende maanden diverse onderzoeken en testsessies doen om de huidige toestand te evalueren en indien nodig zal er jonge karper worden uitgezet en zal het water behandeld worden met coccolietenkrijt e.d. 'Jonge karper' is een ruim begrip. Het is ook mogelijk dat - als het huidige bestand echt minimaal is - er meerdere jaarklassen worden geïntroduceerd, bv. 3-zomerig en 5-zomerig. Ook hebben we sinds afgelopen voorjaar een aantal Franse vissen in een klein stockagewater (zie VBK magazine van mei) die eventueel naar de Kempense Kleiputten kunnen worden gebracht. Het is niet de bedoeling om stappen over te slaan en een van de belangrijkste facetten w.b. waterbeheer is tijd geven en de tijd nemen. Smile

Grts
Mark
Terug naar boven Go down
Steven Dekeyzer
Rotarist

Man Aantal berichten: 374
Leeftijd: 36
Hobby’s: Carp Fishing / music
Registration date: 22-03-09

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw VBK water in de Kempen   do nov 03, 2011 1:49 pm

Kan dit alleen maar toejuichenen!

Komt goed, in het verleden heeft het aangetoond dat beheer van VBK enkel maar voordelen heeft.... Voorbeelden genoeg, zie maar in O-Vl naar Oase en Eendenmeer Smile.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw VBK water in de Kempen   do nov 03, 2011 4:13 pm

@ Zors

Ik had ondertussen al contact gehad met Mark en we hebben het inderdaad over verschillende wateren .Mij zul je niet horen klagen over het vbk , ben trouwens lid geweest zolang ik viste maar hadden het nu wel degelijk deze wateren geweest die ik dacht dat het waren was het een slechte zaak geweest , en daar blijf ik achter staan gewoon omdat je er met te weinig man kan vissen .Begrijp je , 1 superstek die GOED bevist word en de rest kan het schudden , daar heeft niemand iets aan behalve degenen die er gaan wonen om die stek te kunnen bevissen of met beurt rollen en aflossingen gaan vissen. Wink
Terug naar boven Go down
Jeffrey Benoot
Admin

Man Aantal berichten: 1497
Leeftijd: 38
Hobby’s: Verse vis

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw VBK water in de Kempen   do nov 03, 2011 6:10 pm

Ja ik ken dat Geert dat beurtrollen-gedoe. Is in mijn ogen nog belachelijker dan dat er een individu ergens een stekje claimt...

Maar bon, misverstanden komen nu eenmaal voor, en er zijn geen gewonden gevallen hé... Razz

Grtz

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw VBK water in de Kempen   zo nov 06, 2011 3:29 pm

Hi,

@Geert: Dat jij dit onnozel vind wil ik best snappen, omdat je van “den buiten” bent.
Als je daarentegen in de stad woont zoals ik, waar tegenwoordig elke simpele coiffeur zijn zaak “Hugo’s Hair Design”
of “Jeff’s Hair Studio” (met 2 ff-en dan nog !) noemt en waar doodgewone manicures zoiets als “Margot’s Nails Shop”
heten en waar de kruidenier op de hoek tegenwoordig een schreewerige lichtreclame heeft hangen met ‘Fred’s Food Store”
erop, dan begrijp je misschien iets beter waarom die verengelsing mij de neus meer dan uit komt.
Geert Hoste heeft dat trouwens ook al gehekeld toen hij "De Post" uitlachte omdat die zich opeens "The Belgian Post group"
wilden noemen.
En daarbij, dit was al sowieso geen aanval tegen jou of wie dan ook, maar in je antwoord speel jij wel heel persoonlijk
de man, met “kommentaar” die – letterlijk – kleinerend was.
Misschien vindt iemand het bonk erop; ik vond dat los erover.

Groeten,
Cool Cool Cool
Michel
Terug naar boven Go down
Bart Debosschere
The Hoodie man

Man Aantal berichten: 1028
Leeftijd: 34
Hobby’s: Carpfishing & dog-sport
Registration date: 24-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw VBK water in de Kempen   zo nov 06, 2011 8:32 pm

Michel schreef:
Hi,

@Geert: Dat jij dit onnozel vind wil ik best snappen, omdat je van “den buiten” bent.
Als je daarentegen in de stad woont zoals ik, waar tegenwoordig elke simpele coiffeur zijn zaak “Hugo’s Hair Design”
of “Jeff’s Hair Studio” (met 2 ff-en dan nog !) noemt en waar doodgewone manicures zoiets als “Margot’s Nails Shop”
heten en waar de kruidenier op de hoek tegenwoordig een schreewerige lichtreclame heeft hangen met ‘Fred’s Food Store”
erop, dan begrijp je misschien iets beter waarom die verengelsing mij de neus meer dan uit komt.
Geert Hoste heeft dat trouwens ook al gehekeld toen hij "De Post" uitlachte omdat die zich opeens "The Belgian Post group"
wilden noemen.
En daarbij, dit was al sowieso geen aanval tegen jou of wie dan ook, maar in je antwoord speel jij wel heel persoonlijk

Groeten,
Cool Cool Cool
Michel

Ofwel licht op de tenen getrapt ?
Of is er dit dan ook los erover ???
Greetz ... Wink
Terug naar boven Go down
Tommy De Cleen
Admin

Man Aantal berichten: 1701
Leeftijd: 41
Hobby’s: karpervissen

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw VBK water in de Kempen   ma nov 07, 2011 11:59 am

Barre schreef:
Michel schreef:
Hi,

wilden noemen.

Groeten,
Cool Cool Cool
Michel

Ofwel licht op de tenen getrapt ?
Of is er dit dan ook los erover ???
Greetz ... Wink

puur gezwets noem ik het (en omdat men van den buiten komt is ook enorm door den bocht!!)
tis net of stads mensen zijn superieur .... my god!! wat een bagatelle .... !!!

back on topic graag (het gaat hier over het nieuw water en niet over taal spelletjes) ...

http://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831

Nieuw VBK water in de Kempen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Similar topics

-
» nieuw heuptasje.
» ADL2000 - Nieuw forum
» Nieuw VBK water in de Kempen
» Motor wassen zonder water.
» VBK regiowerking Kempen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum